lördag, november 03, 2012

Att leva med multiengagemang

Jag har alltid haft lätt att engagera mig i olika saker. Engagemanget blir nästan alltid totalt:
LifeSpider System är ett lifecoaching-koncept för den som vill identifiera sina drivkrafter, vad man är menad för och hitta sina livsprojekt. Det handlar om att trampa upp sina egna stigar och göra det ordentligt. på Lifespider-sidan kan ni läsa mer om Birgitta Granströms koncept. Det har för mig inneburit ett större fokus och en större glädje i livet. Vi fungerar som ett community som träffas via digitala medier och då och så IRL som nu på kulturhuset den 17 november då alla är välkomna.

SwedAf Cooperation är ett initiativ för att öka affärssamarbetet mellan Sverige och Afrika. Stefan Björk och Eugéne Nevry har skapat unika förutsättningar för ett långsiktigt och fruktbart samarbete. Detta är stort ska ni veta. Läs mer www.swedaf.com.

Just nu har det politiska spåret tagit ny fart. Jag är en förkämpe för avkommunalisering inom flera områden. När det självklara valet är att en entreprenör ska driva en verksamhet, ska kommunen göra allt för att så ska bli fallet som i fallet Storstenshöjden. Kommunen ska inte ligga i framkant när det gäller att betongplanera. Rekreationsskogar ska bevaras som i fallet med Hjärstaskogen och Sundinhallen.

Beträffande relationen till Björn Sundin så får jag väl anledning att återkomma i ett senare inlägg.

Inga kommentarer: